Retningslinjer for kioskvakter sesongen 2023



Før åpning:

Kiosken bør være operativ 30 minutter før kampstart (det betyr at luka åpnes og at kaffen er klar). Sett ut søppelbøtter og evt flagg.

Sett ut bord med en flaske hånddesinfeksjonsmiddel (Antibac) på nedenfor trappa (på bakken). En Antibac flaske skal også på disken (ikke kast pumpeflaskene hvis de blir tomme, da de fylles på nytt).

  • Pølser: Varm gjerne pølser i pølsekokeren, bruksanvisning på veggen. Beregner ca 5 pølser til en kampkveld. Vurder gjerne selv.
  • Kaffe - storkjøkkentrakter: 1,5 målebeger med kaffepulver til halv kanne, 3 målebeger til hel kanne (målebeger er pappkruset med tusj-strek på som ligger sammen med kaffepulveret). Se også egen bruksanvisning på veggen. (For Moccamaster: Beregn 6 gule skjeer til full trakter. Brukes bare unntaksvis.)
  • Vaffelrøre: Anbefalt ca 2 liter røre pr kamp. Vaktene tar med vaffelrøre og/eller annen kake for salg. Forslag til vaffeloppskrift (3 liter røre) finnes her: Vaffeloppskrift.pdf


Etter stenging:

Etter kampslutt skal alle varer ryddes inn i skap og kiosken vaskes. Bruk gjerne oppvaskmaskinen på kjøkkenet om ønskelig. Husk kaffetrakter (og evt. pølsekoker)! Brus fylles i kjøleskap.

  • Persienner slippes ned.
  • Kast engangsklut.
  • Sett sjokoladen i kjøleskapet.
  • Lås vindu(er).
  • Kasseoppgjør: 1.000,- i vekslepenger skal ligge i kassen. Beskrivelse for kasseoppgjør ligger i skuffen. (Det skal ikke tas noe oppgjør på betalingsterminalen, kun for kontantene.)
  • Søppelkassene inne kiosken tømmes og legges i søppelkasse utenfor trappa, nye poser settes i bøttene. Ta inn søppelbøtter, antibac og bord, og evt flagg.
  • Lås begge låsene i ytterdøra (pga alarmen). Lås bommen hvis du er sistemann.


Oppgjørsskjema ligger i skuffen. Dagsoppgjørsskjema Varpe.doc



Sånn ellers:

Penger og mat håndteres i hver sin operasjon. Ikke ta rett på maten, bruk enten engangshansker eller klype. All mat gjøres klar inne i kiosken og leveres kunden gjennom luka (dvs ketchup, sennep og syltetøy tas på av kioskvakten). 

Nøklene overleveres til nestemann på vaktliste (avtales seg i mellom). Se vaktliste for navn og telefonnr.

Hvis datoen ikke passer for deg, sørg for å bytte med en annen på listen og gi beskjed til Carine eller Heidi. Dersom kioskvakt unnlater å møte opp, gis et gebyr på kr 500,-. Fritak er mulig, det koster 400,-. Beskjed til Carine eller Heidi senest en uke i forveien.

Vi setter pris på alle typer tilbakemeldinger som kan bidra til å forbedre tilbudet i kiosken: Både praktisk, vareutvalg, økonomisk og sosialt.

Ta gjerne med eget barn på kioskvakt, men helst ikke flere.


Lykke til med kioskvakta, og takk for ditt bidrag til fellesskapet i Varpe Ballklubb!


Kioskvaktlister:



Kontaktinformasjon til ansvarlige for kiosken på Slettmoen:

  • Carine Hoffstuen, 405 39 569
  • Ved spørsmål kan du også kontakte oss på mail: larsencarine@gmail.com
  • Heidi Elnæs, (971 92 394)  


Betalingsterminal:

 Kortautomaten heter iZettle og er nettbasert. Den er koblet til en iPad Mini som ligger i skuffen under der pengeskrinet står.

  • Sett iPad’en på disken og slå den på. (Mulig det kommer opp en melding om at man må velge mellom head-set og terminal, velg da terminal.)
  • Man slår inn varene ved å trykke på bildene, og trykker til slutt «ta betalt». Kunden setter inn kortet sitt i kortautomaten. Skjermen forteller alt man trenger å gjøre, og hva som skjer.
  • Har man slått inn en feil vare, trykk på «fjern» øverst til høyre på skjermen.
  • Det er ikke noe oppgjør som skal foretas på terminalen. Når man er ferdig med vakten legges iPad’en og terminalen i skuffen.
  • iPad’en brukes både når kunden skal betale med kort, vipps og kontant. Eventuelle penger legges i pengeskrinet og det skrives på et oppgjørsskjema. 

Vipps:                                                                                        

  • Last ned appen og søk på Varpe så vil menyen komme opp. Eller man kan betale totalbeløpet for enkelhets skyld.